ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 |
مسله مهم درتامین نیازهای زندگی پول است هرانسان برای تامین مایحتاج زندگی نیازبه کارکردن داردتابتواند پول بدست بیاورد گلایه بعضی ازکاپیتانها ضایع شدن حق وحقوق آنهادرکارکردن برروی یک اتوبوس درصورت نبودنظارت شرکت مسافربری است برخی ازشرکتها چندین ماشین ازخودشان دارند وکاپیتانهامختلفی رابرای کارکردن برروی اتوبوسهایشان به کارمیگیرند وحق حقوق کاپیتان به صورت کامل به کاپیتان تعلق میگیرد ومشکلی دراین صورت کاپیتان ندارد مشکل اصلی زمانی به وجودبرای کاپیتان به وجود می ایدبرروی یک ماشین کاپیتان کارمیکند ومستقیماباید دستمزد خودرااز صاحب اتوبوس بگیرد بعضی ازمالکین ادمهای خیرخواه وفهمیده وتحصیلکرده ای هستند سردی وگرمی روزگار راحس کرده اند ولایق داشتن اتوبوسهای بیشتری هستند وقانون زندگی نشان داده است برای کسب ثروت نیازبه نیروی انسانی هست یک اتوبوس بین شهری بدون حضورکاپیتان نمیتواند درآمد داشته باشد بحث ما برخی ازمالکینی هستند که حق وحقوق کاپیتان راضایع میکنند به قول معروف هرچی دلشان به خواهد به کاپیتان حقوق میدهند وفکر میکنند تاابد ثروت دارند وفکر نمیکنندزمین گرد است وروزگار درحال گردش است یک کاپیتان باتوجه به استرس وفشار کاری که دارد مالک اتوبوس به صورت سرویسی یا هفتگی به صورت توافقی دستمزدمیدهند یااز حقوق کاپیتان کمتراست یابیشتر درصورتی حق کاپیتان به معنای واقعی به کاپیتان داده شود کاپیتان دلسوزانه تر برروی یک اتوبوس کارمیکند کاپیتان باتوجه به تجربه کاری که دارد میتواند جلوی خراب شدن اتوبوس بااصولی رانندگی کردن بگیرد امازمانی حق کاپیتان به کاپیتان داده نمیشوددیگرکاپیتانها هم برروی اتوبوس صاحب ماشینی که حق همکارخود راضایع کرده اند کارنمیکنند وشاهد چندین اتوبوس بدون راننده هستیم زیرااعتبار مالک اتوبوس زیرسوال میرودوسرمایه بدون درآمد میباشد به دلیل نبود نظارت صحیح شرکتها مسافربری و واحدهای مرتبط کسی جواب گوی حق ضایع شده کاپیتان نیست .این مسله باعث دل زدگی کاپیتان از این حرفه میشود ومرور زمان کاپیتان شغل دیگری برای خودش پیدامیکند
شمایک کارخانه خودروسازی رادرنظربگیرید بدون حضور مهندس. کارمند.کارگر.نگهبان وغیره....درکل بدون حضور نیروی انسانی برای کار کردن فلج است یک اتوبوس بدون کاپیتان یک سرمایه بدون درآمد است بعضی ازمالکین اسم .رسم خوبی دارند باتوجه به احترام وعزتی دربین شرکتها .کاپیتانهاودیگرمالکین دارند کاپیتانها مختلفی مشتاق کارکردن با این مالکین هستند وقتی پای دردل کاپیتانها هستیم متوجه میشویم یکی ازعلت کم انگیزه شدن کاپیتانها ماکین وپرسنل همراه بااتوبوس میباشند کاپیتانها نسل قدیم درطی زمان بازنشسته میشوند وکاپیتانها جدید باتحصیلات بالاتر وتحصیلات دانشگاهی پابه عرصه این حرفه میگذارند وباکاپیتانها نسل قدیم ازلحاظ شرایط کاری فرق میکنند.همسفرجاده.درصورت ورود به این حرفه درصورت عدم رضایت شغلی پابه عرصه دیگر حرفه ای به جز رانندگی میگذارند .درنتیجه درچنین شرایطی باکمبود راننده مواجه خواهیم شد درنتیجه سرمایه گذاری دراین بخش کم رنگ ترخواهدشد همان طور صاحب ماشین باجواب گوی خرج ماشین باشد کاپیتان هم بایدجواب گوی خرج خانواده خودباشد پرسنل ومالکین باید شرایط خوبی رابرای کاپیتان فراهم کنند تاسختی ها این شغل کم رنگ ترشود
باآرزوی موفقیت برای همگی شمادوستان همسرجاده
تهیه شده توسط همسفرجاده
سلام عیدشمامبارک
مطلب قشنگی گذاشتین کاملاصحیح است
سلام ممنون دوست گرامی