به سایت بزرگ.اتوبوس./همسفرجاده/hamsafarjade/خوش آمدید
به سایت بزرگ.اتوبوس./همسفرجاده/hamsafarjade/خوش آمدید

به سایت بزرگ.اتوبوس./همسفرجاده/hamsafarjade/خوش آمدید

bus

دستمزد وحق حقوق کاپیتانهای زحمت کش

مسله مهم درتامین نیازهای زندگی پول است  هرانسان برای تامین مایحتاج زندگی نیازبه کارکردن داردتابتواند پول بدست بیاورد گلایه بعضی ازکاپیتانها ضایع شدن حق وحقوق آنهادرکارکردن برروی یک اتوبوس درصورت نبودنظارت شرکت مسافربری است برخی ازشرکتها چندین ماشین ازخودشان دارند وکاپیتانهامختلفی رابرای کارکردن برروی اتوبوسهایشان به کارمیگیرند وحق حقوق کاپیتان به صورت کامل به کاپیتان تعلق میگیرد ومشکلی دراین صورت کاپیتان ندارد مشکل اصلی زمانی به وجودبرای کاپیتان به وجود می ایدبرروی یک ماشین کاپیتان کارمیکند ومستقیماباید دستمزد خودرااز صاحب اتوبوس بگیرد بعضی ازمالکین ادمهای خیرخواه وفهمیده وتحصیلکرده ای هستند سردی وگرمی روزگار راحس کرده اند ولایق داشتن اتوبوسهای بیشتری هستند وقانون زندگی نشان داده است برای کسب ثروت نیازبه نیروی انسانی هست یک اتوبوس بین شهری بدون حضورکاپیتان نمیتواند درآمد داشته باشد بحث ما برخی ازمالکینی هستند که حق وحقوق کاپیتان راضایع میکنند به قول معروف هرچی دلشان به خواهد به کاپیتان حقوق میدهند وفکر میکنند تاابد ثروت دارند وفکر نمیکنندزمین گرد است وروزگار درحال گردش است یک کاپیتان باتوجه به استرس وفشار کاری که دارد مالک اتوبوس به صورت سرویسی یا هفتگی به صورت توافقی دستمزدمیدهند یااز حقوق کاپیتان کمتراست یابیشتر درصورتی حق کاپیتان به معنای واقعی به کاپیتان داده شود کاپیتان دلسوزانه تر برروی یک اتوبوس کارمیکند کاپیتان باتوجه به تجربه کاری که دارد میتواند جلوی خراب شدن اتوبوس بااصولی رانندگی کردن بگیرد امازمانی حق  کاپیتان به کاپیتان داده نمیشوددیگرکاپیتانها هم برروی اتوبوس صاحب ماشینی که حق همکارخود راضایع کرده اند کارنمیکنند وشاهد چندین اتوبوس بدون راننده هستیم زیرااعتبار مالک اتوبوس زیرسوال میرودوسرمایه بدون درآمد میباشد  به دلیل نبود نظارت صحیح شرکتها مسافربری و واحدهای مرتبط کسی جواب گوی حق ضایع شده کاپیتان نیست .این مسله  باعث دل زدگی کاپیتان از این حرفه میشود ومرور زمان کاپیتان شغل دیگری برای خودش پیدامیکند

شمایک کارخانه خودروسازی رادرنظربگیرید بدون حضور مهندس. کارمند.کارگر.نگهبان وغیره....درکل بدون حضور نیروی انسانی برای کار کردن فلج است یک اتوبوس بدون کاپیتان یک سرمایه بدون درآمد است بعضی ازمالکین اسم .رسم خوبی دارند باتوجه به احترام وعزتی دربین شرکتها .کاپیتانهاودیگرمالکین دارند کاپیتانها مختلفی مشتاق کارکردن با این مالکین هستند وقتی پای دردل کاپیتانها هستیم متوجه میشویم یکی ازعلت کم انگیزه شدن کاپیتانها ماکین وپرسنل همراه بااتوبوس میباشند کاپیتانها  نسل قدیم درطی زمان بازنشسته میشوند وکاپیتانها جدید باتحصیلات بالاتر وتحصیلات دانشگاهی پابه عرصه این حرفه میگذارند وباکاپیتانها نسل قدیم ازلحاظ شرایط کاری فرق میکنند.همسفرجاده.درصورت ورود به این حرفه درصورت عدم رضایت شغلی پابه عرصه دیگر حرفه ای به جز رانندگی میگذارند .درنتیجه درچنین شرایطی باکمبود راننده مواجه خواهیم شد درنتیجه سرمایه گذاری دراین بخش کم رنگ ترخواهدشد  همان طور صاحب ماشین باجواب گوی  خرج ماشین باشد کاپیتان هم بایدجواب گوی خرج خانواده خودباشد پرسنل ومالکین باید شرایط خوبی رابرای کاپیتان فراهم کنند تاسختی ها این شغل کم رنگ ترشود

باآرزوی موفقیت برای همگی شمادوستان همسرجاده

تهیه شده توسط همسفرجاده

نظرات 1 + ارسال نظر
شایان چهارشنبه 15 خرداد 1398 ساعت 12:46 ق.ظ

سلام عیدشمامبارک
مطلب قشنگی گذاشتین کاملاصحیح است

سلام ممنون دوست گرامی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد